.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عذرخواهي سرپرست حجاج از زائران

نماينده‌ي ولي فقيه در امور حج و زيارت ظهر امروز (جمعه، 27 آبان‌ماه) با نزديك شدن به پايان عمليات حج تمتع با استقبال حجت‌الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني ـ رييس دفتر مقام معظم رهبري ـ به تهران وارد شد.

به گزارش ايسنا حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي‌عسكر كه جمعي از معاونان بعثه با او به كشور بازگشته بودند، پس از خوشامدگويي رييس دفتر مقام معظم رهبري، در جمع خبرنگاران در پاويون دولت فرودگاه مهرآباد حاضر شد و به تشريح چگونگي عمليات حج تمتع سال 1390 پرداخت.

او با بيان اين‌كه مراسم حج امسال باشكوه‌تر و مطلوب‌تر از سال گذشته برگزار شد، اظهار كرد: پيش از اعزام زائران ايراني، فضايي به‌وجود آمده بود كه احساس مي‌شد، برخي به‌دنبال فتنه هستند و عده‌اي تشويق مي‌كردند كه در حج امسال، حوادثي رخ مي‌دهد؛ ولي با توجه به شعور سياسي و درك بالاي مردم و همكاري كشور ميزبان، وضعيت آرام‌تر از گذشته بود و برنامه‌ها مطلوب‌تر انجام شد.

وي يادآوري كرد: امسال مراسم معنوي مربوط به حجاج مانند دعاهاي كميل، ندبه و عرفه و آخرين دعاي كميل مدينه قبل‌ها و دعاي شب گذشته با حضور گسترده‌ي زائران مدينه بعد، باشكوه برگزار شد.

سرپرست حجاج ايراني ادامه داد: مراسم دعاي عرفه‌ي امسال نيز بسيار زيبا بود و شور مردمي كه در اين مراسم حضور يافته بودند، از رسانه‌ها نشان داده شد.

او در ادامه به برنامه‌هاي سياسي حج امسال مانند مراسم برائت از مشركان اشاره كرد و گفت: با توجه به تغييراتي كه امسال در برنامه‌ي برائت از مشركان داده شده بود، اين مراسم نسبت به گذشته باشكوه‌تر برپا شد و همايش‌هايي مانند اهل بيت (ع) با استقبال زياد زائران ايراني و حتا خارجي همراه بود.

قاضي‌عسكر اظهار كرد: با توجه به شرايط موجود در جهان اسلام و بيداري اسلامي و آنچه در همايش‌ها و ديدار با بعثه‌هاي كشورهاي خارجي مشاهده مي‌شد و گاهي نيز زائران به ما منتقل مي‌كردند، به نظر مي‌رسد بيداري اسلامي اثر عميقي در جهان اسلام گذاشته است.

وي افزود: مذاكرات با نمايندگان كشورهاي ديگر نيز نشان مي‌داد، همه‌ي آن‌ها تحولات اخير را از بركت انقلاب اسلامي مي‌دانند و از ديدگاه‌هاي رهبر انقلاب تأثير شگرفي گرفته‌اند. بنابراين مي‌توان نويد داد كه در آينده شاهد تحولي در جهان اسلام خواهيم بود.

او در ادامه‌ي سخنانش به برنامه‌هاي فرهنگي و قرآني حج امسال و همچنين توجه زائران به اين برنامه‌ها اشاره و بيان كرد: حضور مردم در نمازهاي جماعت و توجه به وحدت امت اسلامي و اين‌كه كارهاي خلاف شئون ديني و تشيع انجام نشود، در حج امسال بسيار محسوس بود.

نماينده‌ي ولي فقيه در امور حج و زيارت گفت: البته حج هميشه مشكلات خود را دارد و مردم با برخي مسائل اجرايي همواره مواجه هستند؛ ولي گاهي اين مسائل در اختيار ما نيست. با اين حال، مشكلات حج امسال در مقايسه با سال‌هاي گذشته كمتر بود.

قاضي‌عسكر در ادامه از زائراني كه بار آن‌ها در روزهاي نخست برگشت، با تأخير به كشور منتقل شد و همچنين زائراني كه پروازهاي‌شان تأخير داشت عذرخواهي كرد و افزود: هرچند اين مسؤوليت‌ها به‌شكل مستقيم به بعثه‌ي مقام معظم رهبري مربوط نمي‌شود، ولي با تلاش‌هايي كه صورت گرفته است، اميدوارم شرايط بهتر شود.

وي ادامه داد: ديروز به فرودگاه جده رفته بودم و احساس كردم، تلاش‌هاي انجام‌شده مؤثر واقع شده است. اميدوارم مدت سفر برخي حجاج و مشكلات پيش‌آمده در بازگشت برخي زائران كمتر شود.

او بيان كرد: اميدوارم خداوند توفيق دهد در سال‌هاي بعد با استفاده از تجربيات حج امسال، خدمات بهتري را در حوزه‌هاي فرهنگي و اجرايي به مردم ارائه كنيم.

قاضي‌عسكر در بخش ديگري از سخنانش به حضور رييس دفتر مقام معظم رهبري در حج تمتع امسال اشاره كرد و گفت: حضور آقاي گلپايگاني كه بعد از 32 سال به حج مشرف شدند، بركتي براي بعثه‌ي مقام معظم رهبري بود كه از نزديك در جريان برنامه‌هاي ما قرار گرفتند.

او همچنين از عربستان به‌عنوان ميزبان حجاج تشكر كرد و افزود: همكاري آن‌ها در برگزاري دعاي كميل و ايجاد نكردن مشكل در مراسم برائت از مشركان، امسال خيلي بهتر بود. موارد جزيي هم كه پيش مي‌آمد، پس از انتقال آن موارد به آن‌ها در كمترين فرصت حل مي‌شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.291 seconds.